tisdag 7 oktober 2008

Sidor jag gillar

Tänkte slänga ihop en liten lista på sidor jag gillar och använder. Ligger egentligen lite i överkant för min ambitionsnivå med den här bloggen men det är en del av uppgiften:)

Först ut blir PandoraInternetRadio utan tvekan!



Tyvärr kan man inte använda sidan om man har en svensk ip längre. Men projektet i sig är fortfarande riktigt ballt och sjukt bra genomfört. För den s
om aldrig hört talas om Pandora så är det ett projekt som jobbar för att kartlägga musik"the music genome project". En grupp experter analyserar låtar utifrån rytm, olika tongångar, instrument, beats, genre osv. Förut kunde man via pandora.com lyssna på streamad musik. Tycker man om en låt lägger man till den i sin spellista och utifrån de låtar man gillar väljer pandora ut musik som liknar de låtar du lagt till. Grymt bra för att hitta ny musik! Nu kommer alla säga åt mig att kolla in lastfm...jag vet och jag tycker det suger (i jämförelse).

Vi kör vidare på musiktemat och nästa sida jag vill rekomendera är en Wefunkradio.com











Nu kanske Funk genren inte är världens största, men å andra sidan var det väll aldrig någon som sa att jag skulle lägga upp sidor som var här för att förändra världen. När jag tänker på saken skulle nog iofs den här sidan iaf kunna ha en possitiv effekt. Tror folk skulle vara lite gladare om dom lyssnade på lite mer Funk. Orkar man bara med den slemmiga radioprataren är stationen grym.

Sist men absolut inte minst måste nämnas Thepiratebay.org

Tänker inte ge ThePiratebay någon djupare introduktion. Men Piratebay är min vän.

Inga kommentarer: